VI. Współpraca z mediami – zarządzanie relacjami, PR
Wiedza z zakresu działań PR jest nieodłącznym elementem współpracy z mediami i tworzenia pozytywnego wizerunku na zewnątrz. Kontakty z dziennikarzami na płaszczyźnie obopólnych korzyści i relacji, sprawna organizacja konferencji prasowych, szybki przekaz informacyjny, tworzenie bądź fabrykowanie newsów, których nośność wpłynie na wzrost poparcia opinii publicznej czy wreszcie znaczenie rzecznika prasowego firmy, instytucji czy partii politycznej tworzą sieć wzajemnych powiązań, bez których nie jesteśmy w stanie skutecznie promować własnego wizerunku, a realizacja zamierzeń stanie w martwym punkcie – jednym słowem nasz przekaz zginie w natłoku codziennych wydarzeń.
Sprawna współpraca z mediami stanowi pomost między nadawcą komunikatu a jego odbiorcą. To, w jaki sposób ów komunikat zostanie przekazany (forma, otoczenie, kontekst, język) jest kluczem do skutecznego zarządzania informacją, a tym samym gwarancją osiągnięcia własnych celów i wymiernych korzyści.
Uczestnicy
Sprawna komunikacja w świecie zdominowanym przez informację jest umiejętnością niezbędną dla tych wszystkich, którzy pragną dotrzeć ze swoim przekazem do jak najszerszej grupy potencjalnych odbiorców. Szkolenie kierowane jest w głównej mierze do osób współpracujących z przedstawicielami mediów: polityków, menedżerów, rzeczników firm, instytucji i stowarzyszeń, pracowników naukowych, a także wszystkich tych, którzy są świadomi możliwości i korzyści, jakie niesie ze sobą przekaz na pośrednictwem telewizji, radia czy prasy.
Cele
Podstawowym celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z możliwościami, jakie dają sprawne i dynamiczne kontakty z przedstawicielami mediów i specjalistami PR. Nabycie wiedzy, a także praktycznych umiejętności współdziałania z wyżej wymienionymi jednostkami są podstawowymi i niezbędnymi elementami skutecznego docierania do jak największej grupy potencjalnych odbiorców naszego komunikatu. Więcej – stanowią gwarancję rzetelnej i zakrojonej na szeroką skalę autopromocji, przyczyniając się tym samym do prezentowania wykreowanego przez nas wizerunku własnej osoby.
Korzyści
Na szkoleniu dowiesz się w jaki sposób:
♦ dbać o swój medialny wizerunek (odpowiedni ubiór na potrzeby konferencji prasowej, wizyty w studio itp.)
♦ budować i dbać o dobre relacje z dziennikarzami
♦ prawidłowo redagować komunikaty dla prasy
♦ zredagować notatkę prasową czy sprostowanie
♦ zarządzać informacją
♦ zorganizować profesjonalną konferencję prasową, briefing (temat, czas trwania, miejsce)
♦ przygotować materiały konferencyjne dla dziennikarzy
♦ korzystnie prezentować się przed kamerą
♦ odpowiadać na trudne i niewygodne pytania
♦ radzić sobie ze stresem podczas wystąpienia
♦ mówić językiem atrakcyjnym dla mediów
Program szkolenia
• Język mediów
• Informacje atrakcyjne medialnie, najczęściej popełniane błędy- temat, styl, kontekst
• Formułowanie krótkich komunikatów nadawczych pod kątem specyfiki medium (TV, radio, prasa, Internet).
• Rodzaje wypowiedzi medialnych
• Wywiad – przygotowanie, udzielanie, autoryzacja
• Redagowanie komunikatów prasowych, notatek, sprostowań
• Formułowanie prostego i czytelnego przekazu
• Specyfika poszczególnych mediów – charakter współpracy
• Dostosowywanie języka przekazu do medium
• Sposoby szybkiego docierania z komunikatem
• Specyfika języka telewizji, radia, prasy
• Żargon dziennikarski, czyli co to są m.in.: setka, forszpan, obrazek, lead, światło?
• Organizacja współpracy z mediami
• Powołanie rzecznika prasowego – znaczenie
• Skuteczne zarządzanie informacją
• Wydarzenia atrakcyjne dla mediów
• Nawiązywanie kontaktów, dbanie o dobre relacje z dziennikarzami
• Organizowanie konferencji prasowych, briefingów
• Tworzenie atrakcyjnych zaproszeń konferencyjnych
• Lista najważniejszych błędów w kontaktach z mediami – jak ich uniknąć?
Metodyka
Szkolenie prowadzone w formie aktywnych warsztatów
Wykład, prezentacja, ćwiczenia indywidualne i grupowe
Ćwiczenia praktyczne z kamerą
Analiza nagrania, dyskusja, wnioski i zalecenia
Cena obejmuje:
Uczestnictwo w szkoleniu oraz materiał filmowy ze szkolenia
Materiały szkoleniowe dla uczestnika (podręcznik i zestaw ćwiczeń)
Przerwy kawowe, lunch
Wynajem studia lub sali szkoleniowej
Bezpłatne konsultacje w czasie 2 tyg. od zakończenia szkolenia